חיפוש
מיני אייטמים
מהיר וקל להכנה
גיוון-מילת מפתח
המלצת צריכת דגים
בשר לא משמין
בשר-כמה באמת שומן
בשר-שומן וכולסטרול
בשר-חיוני לילדים
ברזל לילדים
חשיבות אבץ לילדים
שילוב בשר בתפריט
סוגי דגים
אומגה 3
אומגה 3 בתזונת ההנקה
אומגה 3 למניעת דיכאון
צריכת דגים -פחות כאבים
דגים ואלצהיימר
דגים-פחות סרטן
דגים לא רק אומגה 3
מיני אייטמים  >>  דגים-פחות סרטן

דגים-פחות סרטן

יותר דגים פחות סרטן

התחום הנחקר ביותר בהקשר של צריכת דגים הוא של מחלות לב וכלי-דם. הקשר בין צריכת דגים לסרטן לעומת זאת, נחקר פחות, אך מס' מחקרים דיווחו על קשר הפוך בין צריכת דגים לבין תמותה מכל הסיבות, כולל מסרטן: מחקרים מצאו קשר הפוך בין צריכת דגים לבין שיעור תמותה מסרטן. כלומר ככל שצריכת הדגים היתה גבוהה יותר התחלואה בסרטן היתה נמוכה יותר.

בסקירה של מחקרים שהקיפה כ- 18,000 נבדקים – חולי סרטן ובריאים נמצא, שלצריכת דגים יש השפעה מגנה מפני כל סוגי הסרטן של מערכת העיכול: פה, לוע, ושט, קיבה, מעי גס, רקטום ולבלב.

במחקר אקולוגי מ- 24 ארצות אירופאיות נמצא שצריכת דגים מגינה מפני סרטן קולון וסרטן שד.

מעט המחקרים הקיימים על הקשר שבין צריכת דגים לסרטן הפרוסטטה מצביעים על קשר הפוך. מחקר שוודי בחן את הקשר בקרב 6272 גברים במשך 30 שנה. נמצא, שהגברים שאכלו פחות דגים שמנים היו בסיכון פי 2 עד פי 3 לסרטן פרוסטטה, בהשוואה לאלו שאכלו כמויות בינוניות או גבוהות של דגים.

יוצאת מכלל זה - צריכה של דגים מלוחים/מעושנים, שנמצאה דווקא כמגבירה את הסיכון לתמותה מסרטן הושט.

נמצא קשר הפוך בין צריכת דגים לבין הסיכון לתמותה ממס' סוגים סרטן – פה, לוע, גרון, ושט, קיבה, מעי גס, לבלב, כיס מרה, שחלות, שלפוחית השתן, כליות ובלוטת התריס.

ההמלצה הנובעת מתוצאות מרבית המחקרים אשר התפרסמו עד היום היא לצרוך דגים בתדירות של פעמיים בשבוע.

כל הדגים בריאים וטובים. חשוב לגוון, ולשלב גם דגי ים כמו סלמון, הייק, מקרל וטונה.

  מפת האתר | צור קשר | עמוד הבית | תנאי שימוש  
הקידמה 52 אזור תעשיה צפוני ת.ד. 12665 אשדוד 08-8627000