חיפוש
מיני אייטמים
מהיר וקל להכנה
גיוון-מילת מפתח
המלצת צריכת דגים
בשר לא משמין
בשר-כמה באמת שומן
בשר-שומן וכולסטרול
בשר-חיוני לילדים
ברזל לילדים
חשיבות אבץ לילדים
שילוב בשר בתפריט
סוגי דגים
אומגה 3
אומגה 3 בתזונת ההנקה
אומגה 3 למניעת דיכאון
צריכת דגים -פחות כאבים
דגים ואלצהיימר
דגים-פחות סרטן
דגים לא רק אומגה 3
מיני אייטמים  >>  צריכת דגים -פחות כאבים

צריכת דגים -פחות כאבים

צריכת דגים וארטריטיס (דלקת מפרקים) – פחות כאבים, פחות תרופות

איי פרו (Faroe islands) הם מקבץ של 18 איים בצפון האוקיאנוס האטלנטי, בהם מבוססת התזונה על דגים ובשר לווייתנים. שכיחות דלקת מפרקים וחומרת הסימפטומים הנמוכים שנמצאו באוכלוסייה זו מיוחסים לצריכה הגבוהה של דגים. מחקרים שנעשו בנושא אכן מוכיחים זאת.

מחקר בו השתתפו 324 נשים חולות בדלקת מפרקים ועוד 1,245 נשים בריאות אמריקאיות, בדק את הקשר בין צריכה של דגים למחלה. נמצא, שצריכה של מנה או 2 מנות ויותר לשבוע של דגים אפויים או צלויים הפחיתה את הסיכון ב- 22% וב- 43% בהתאמה.

בדנמרק נערך מחקר קליני מבוקר, במטרה לבדוק האם שינוי בתזונה, הכולל הגברה של צריכת דגים, יביא לשיפור במצבם של חולי דלקת מפרקים. בקרב החולים אשר הקפידו על הדיאטה למשך חצי שנה נמצא שיפור מובהק בקשיות ובנפיחות המפרקים, בכאבים ובצריכת תרופות.

ההמלצה הנובעת מתוצאות מרבית המחקרים אשר התפרסמו עד היום היא לצרוך דגים בתדירות של פעמיים בשבוע.

כל הדגים בריאים וטובים. חשוב לגוון, ולשלב גם דגי ים כמו סלמון, הייק, מקרל וטונה.

  מפת האתר | צור קשר | עמוד הבית | תנאי שימוש  
הקידמה 52 אזור תעשיה צפוני ת.ד. 12665 אשדוד 08-8627000