חיפוש
מיני אייטמים
מהיר וקל להכנה
גיוון-מילת מפתח
המלצת צריכת דגים
בשר לא משמין
בשר-כמה באמת שומן
בשר-שומן וכולסטרול
בשר-חיוני לילדים
ברזל לילדים
חשיבות אבץ לילדים
שילוב בשר בתפריט
סוגי דגים
אומגה 3
אומגה 3 בתזונת ההנקה
אומגה 3 למניעת דיכאון
צריכת דגים -פחות כאבים
דגים ואלצהיימר
דגים-פחות סרטן
דגים לא רק אומגה 3
מיני אייטמים  >>  אומגה 3 למניעת דיכאון

אומגה 3 למניעת דיכאון

חומצות שומן אומגה 3 – פרוזאק טבעי

הקשר בין חומצות שומן אומגה 3 לדיכאון נבדק בעשרות מחקרים וברובם נמצא כי ככל שרמת אומגה 3 גבוהה יותר שכיחות הדכאון נמוכה יותר.

יותר מכך, תוספת של חומצות שומן אומגה 3 אפקטיבית כאמצעי טיפולי.

מחקר שהתקיים בפינלנד והתפרסם ב- 2001 מצא שהסיכוי לתופעות דיכאוניות ומחשבות אובדניות בכלל האוכלוסייה, נמוך יותר באופן מובהק בקרב אנשים שצורכים דגים בתדירות גבוהה. אלו שצרכו דגים פחות מפעם בשבוע, נמצאו בסיכון גבוה ב- 31% לדיכאון קשה. תוצאות מחקר זה עומדות בקנה אחד עם אלו של מחקר על 265,000 יפנים שנמשך 17 שנה, שמצא גם כן, ירידה בסיכון להתאבדות בקרב אנשים שצרכו באופן יומיומי דגים, בהשוואה לאלו שצרכו דגים בתדירות נמוכה יותר.

לאכל הדגים עשירים באומגה 3. הדגים העשירים ביותר הם דגיים צפוני: סלמון, מקרל, הליבוט, בקלה, סול, טונה וסרדינים.

קיימים גם מספר צמחים המכילים שמנים מסוג אומגה 3. שמנים אלה אינם זהים לשמנים המצויים בדגי מים עמוקים, ותועלותיהם הבריאותיות אינן זהות לאלו שפורטו במאמר זה.

  מפת האתר | צור קשר | עמוד הבית | תנאי שימוש  
הקידמה 52 אזור תעשיה צפוני ת.ד. 12665 אשדוד 08-8627000