חיפוש
מיני אייטמים
מהיר וקל להכנה
גיוון-מילת מפתח
המלצת צריכת דגים
בשר לא משמין
בשר-כמה באמת שומן
בשר-שומן וכולסטרול
בשר-חיוני לילדים
ברזל לילדים
חשיבות אבץ לילדים
שילוב בשר בתפריט
סוגי דגים
אומגה 3
אומגה 3 בתזונת ההנקה
אומגה 3 למניעת דיכאון
צריכת דגים -פחות כאבים
דגים ואלצהיימר
דגים-פחות סרטן
דגים לא רק אומגה 3
מיני אייטמים  >>  אומגה 3 בתזונת ההנקה

אומגה 3 בתזונת ההנקה

חומצות שומן אומגה 3 חיוניות להתפתחות העובר

חומצות שומן אומגה 3 חיוניות להתפתחות המוח ומערכת הראיה של העובר. את חומצות השומן מקבל התינוק דרך השליה מדמה של האם, ולכן חשיבות גדולה לנוכחות אומגה 3 בתזונת האם.

יתרונות גם בהנקה. גם לנשים מיניקות חשוב מאוד להעשיר את המזון שלהן בחומצות שומן אומגה 3, כיוון שהתפתחות מוח התינוק מממשיכה באופן מואץ גם בשנת חייו הראשונה.
אירגוני בריאות עולמיים יצאו אף בקריאה להעשיר את פורמולות תחליפי חלב אם בחומצות שומן אומגה 3.

רוב הנשים בארץ צורכות דגים בכמויות קטנות יחסית או נמנעות מאכילת דגים כלל, גם בשל החשש מנוכחות מזהמים בדגים. לכן חשוב להימנע מאכילת דגים נאים ולצרוך דגים ממקור בטוח כשהם מבושלים.

לאכל הדגים עשירים באומגה 3. הדגים העשירים ביותר הם דגיים צפוני: סלמון, מקרל, הליבוט, בקלה, סול, טונה וסרדינים.

קיימים גם מספר צמחים המכילים שמנים מסוג אומגה 3. שמנים אלה אינם זהים לשמנים המצויים בדגי מים עמוקים, ותועלותיהם הבריאותיות אינן זהות לאלו שפורטו במאמר זה.

  מפת האתר | צור קשר | עמוד הבית | תנאי שימוש  
הקידמה 52 אזור תעשיה צפוני ת.ד. 12665 אשדוד 08-8627000