חיפוש
מיני אייטמים
מהיר וקל להכנה
גיוון-מילת מפתח
המלצת צריכת דגים
בשר לא משמין
בשר-כמה באמת שומן
בשר-שומן וכולסטרול
בשר-חיוני לילדים
ברזל לילדים
חשיבות אבץ לילדים
שילוב בשר בתפריט
סוגי דגים
אומגה 3
אומגה 3 בתזונת ההנקה
אומגה 3 למניעת דיכאון
צריכת דגים -פחות כאבים
דגים ואלצהיימר
דגים-פחות סרטן
דגים לא רק אומגה 3
מיני אייטמים  >>  אומגה 3

אומגה 3

חומצות שומן אומגה 3 מגינות על הלב

ההשפעה של חומצות שומן אומגה 3 על מניעת מחלת לב תועדה במאות מחקרים.

אחד המחקרים הגדולים (350,00 נסקרים) התקיים בארה"ב, ובו נצפה יחס הפוך בין צריכת חומצות שומן אומגה 3 ובין כל סיבות המוות, בעיקר ממחלות לב.

ההשפעה המניעתית של חומצות שומן אומגה 3 על תמותה ממחלות לב מיוחסת למס' מנגנונים: השפעה על רמות שומני הדם, הפחתת לחץ דם, ירידה בקרישתיות של הדם, מניעת הפרעות קצב, פעילות אנטי-דלקתית והרפיה של השריר החלק של כלי הדם.

ההשפעה הניכרת של חומצות שומן אומגה 3 על שומני הדם היא על הפחתת רמות הטריגליצרידים בדם. רמות הטריגליצרידים יורדות באופן משמעותי ועקבי, כשהירידה משמעותית יותר כשרמות הטריגליצרידים גבוהות מהנורמה. הירידה תלויה בכמות, ויכולה להיות מושגת באמצעות התזונה, על ידי אכילת דגים.

השפעת חומצות שומן אומגה 3 על הירידה במוות פתאומי מהתקף לב מיוחסת בעיקר להשפעתן על הפחתה בהפרעות קצב.
לא כל הדגים עשירים באומגה 3. הדגים העשירים ביותר הם דגיים צפוני: סלמון, מקרל, הליבוט, בקלה, סול, טונה וסרדינים.

קיימים גם מספר צמחים המכילים שמנים מסוג אומגה 3. שמנים אלה אינם זהים לשמנים המצויים בדגי מים עמוקים, ותועלותיהם הבריאותיות אינן זהות לאלו שפורטו במאמר זה.

  מפת האתר | צור קשר | עמוד הבית | תנאי שימוש  
הקידמה 52 אזור תעשיה צפוני ת.ד. 12665 אשדוד 08-8627000