חיפוש
מיני אייטמים
מהיר וקל להכנה
גיוון-מילת מפתח
המלצת צריכת דגים
בשר לא משמין
בשר-כמה באמת שומן
בשר-שומן וכולסטרול
בשר-חיוני לילדים
ברזל לילדים
חשיבות אבץ לילדים
שילוב בשר בתפריט
סוגי דגים
אומגה 3
אומגה 3 בתזונת ההנקה
אומגה 3 למניעת דיכאון
צריכת דגים -פחות כאבים
דגים ואלצהיימר
דגים-פחות סרטן
דגים לא רק אומגה 3
מיני אייטמים  >>  ברזל לילדים

ברזל לילדים

למה ברזל חשוב לילדים במיוחד?

צריכת הבשר בישראל היא מהנמוכות בעולם. כתוצאה מכך, בין השאר, המחסור התזונתי בברזל בילדים שכיח בישראל. כ- 10% מהתינוקות בישראל עד גיל שנתיים סובלים מאנמיה הנובעת ממחסור בברזל (פי 3 מילדים בארצות מערביות אחרות). נוסף על כך - שיעור דומה של ילדים שאינם אנמיים, אך כמות הברזל בגופם נמוכה מהדרוש.

מחסור בברזל בשנות החיים הראשונות אינו גורם רק לאנמיה (חוסר דם), אלא עלול לפגוע גם בהתפתחות הקוגניטיבית והתפתחות מערכת החיסון. ילדים הסובלים ממחסור בברזל הם עייפים יותר, חסרי ריכוז ורגישים יותר לזיהומים ולהידבקות במחלות מאשר ילדים אחרים.
תרד, ירקות, עלים ירוקים, קטניות ודגנים מלאים הם מקורות תזונתיים צמחיים לברזל, אך ספיגתו של מינרל זה מן הצומח נמוכה באופן מאד משמעותי מזו של ברזל הנמצא בבשר.

בשר בקר הוא המקור הטוב ביותר לברזל הן מבחינה כמותית והן מבחינה איכותית.

ב- 100 גרם בשר בקר כ- 2.5 מ"ג ברזל, שהם כ- 1/3 מהכמות היומית המומלצת בגיל 1-3 ורבע מהכמות היומית המומלצת לילדים בגילאי 4-8!

  מפת האתר | צור קשר | עמוד הבית | תנאי שימוש  
הקידמה 52 אזור תעשיה צפוני ת.ד. 12665 אשדוד 08-8627000