חיפוש
מיני אייטמים
מהיר וקל להכנה
גיוון-מילת מפתח
המלצת צריכת דגים
בשר לא משמין
בשר-כמה באמת שומן
בשר-שומן וכולסטרול
בשר-חיוני לילדים
ברזל לילדים
חשיבות אבץ לילדים
שילוב בשר בתפריט
סוגי דגים
אומגה 3
אומגה 3 בתזונת ההנקה
אומגה 3 למניעת דיכאון
צריכת דגים -פחות כאבים
דגים ואלצהיימר
דגים-פחות סרטן
דגים לא רק אומגה 3
מיני אייטמים  >>  בשר-כמה באמת שומן

בשר-כמה באמת שומן

בשר בקר – כמה באמת שומן וכולסטרול

היום ברור שאפשר לאכול בשר בקר רזה, מספר פעמים בשבוע, כחלק מדיאטה מאוזנת מופחתת שומן וכולסטרול, שמטרתה להפחית את רמות הכולסטרול בדם ושמירה על בריאות הלב.

כדאי לזכור מספר עובדות חשובות :

מספר נתחים של בשר בקר מכילים פחות שומן מבשר עוף .

המטרה אינה להרחיק לגמרי את השומן מהתפריט היומי. שומן הוא רכיב תזונה בעל תפקידים חשובים בגוף כמו: אספקת אנרגיה והמסת הויטמינים A, E, D ו - K , לצורך ספיגתם והעברתם אל הגוף.

לאדם שצורך 2000 קלוריות ליום, כמות השומן המכסימלית המומלצת ליום היא 67 גרם וכמות הכולסטרול המכסימלית היא 300 מיליגרם ליום. מנה של 200 גרם כתף, ללא שומן נראה לעין, מכילה 250 קלוריות, 10 גרם שומן ו – 110 מיליגרם כולסטרול בלבד.

חלק גדול מהשומן בבשר בקר הוא שומן חד בלתי רווי - כמו סוג השומן בשמן זית . לשומן חד בלתי רווי השפעה חיובית על שומני הדם ועל הפחתת הסיכון למחלות לב.

אפשר לשלב בתזונה היומית נתח של בשר בקר רזה, מבלי לעבור את כמות השומן או הכולסטרול המומלצת ליום, ויחד עם זאת, לקבל כמות משמעותית של אבץ, חלבון וויטמין B12ורכיבי תזונה נוספים החיוניים לבריאות.

ההמלצה להימנע מבשר בקר בדיאטה שמטרתה שמירה על בריאות הלב היא מוטעית ועלולה להשפיע על הצרכן שלא לעמוד בדרישות המחמירות של הדיאטה ולגרום לו בכך דווקא לעלייה ברמת הכולסטרול

  מפת האתר | צור קשר | עמוד הבית | תנאי שימוש  
הקידמה 52 אזור תעשיה צפוני ת.ד. 12665 אשדוד 08-8627000