חיפוש
מיני אייטמים
מהיר וקל להכנה
גיוון-מילת מפתח
המלצת צריכת דגים
בשר לא משמין
בשר-כמה באמת שומן
בשר-שומן וכולסטרול
בשר-חיוני לילדים
ברזל לילדים
חשיבות אבץ לילדים
שילוב בשר בתפריט
סוגי דגים
אומגה 3
אומגה 3 בתזונת ההנקה
אומגה 3 למניעת דיכאון
צריכת דגים -פחות כאבים
דגים ואלצהיימר
דגים-פחות סרטן
דגים לא רק אומגה 3
מיני אייטמים  >>  המלצת צריכת דגים

המלצת צריכת דגים

כמה דגים וכמה בשר מומלץ לאכול במשך השבוע?

בשל חשיבותן הייחודית של חומצות שומן אומגה 3 בתפריט קיימת המלצה של רשויות הבריאות בעולם לצרוך דגים לפחות פעמיים בשבוע, תוך העדפה של דגים מהים כדוגמת מקרל, סלמון, הייק וטונה.

נשאלת השאלה, אם הדגים טובים ובריאים כל- כך, מדוע ההמלצה איננה לאכילה יומיומית? התשובה היא - בשל עקרון הגיוון. הדגים אכן עשירים באומגה 3, אך מספקים פחות ברזל ואבץ מבשר בקר.

לא קיימת המלצה רשמית לתדירות צריכה של בשר בקר או עוף. עקרון הגיוון מוביל לחלוקה של חמשת הימים, בהם אין אנו אמורים לאכול דגים, בין אכילת עוף, הודו ובקר רזה. משתמע מכך כי צריכה של 1-2 בשבוע מכל אחד מאלו עונה על עקרון הגיוון.

חלוקה כזו של סוגי הבשר במהלך השבוע תספק איזון מקסימלי, בו יבואו לידי ביטוי היתרונות של כל אחד מסוגי הבשר במינון הנכון

  מפת האתר | צור קשר | עמוד הבית | תנאי שימוש  
הקידמה 52 אזור תעשיה צפוני ת.ד. 12665 אשדוד 08-8627000