חיפוש
מאמרים
בשר ודגים בדיאטה
השפעה מגנה אומגה 3
צריכה נכונה
השפעות בריאותיות של דגים
חשיבות בשר לילדים
מאמרים  >>  חשיבות בשר לילדים

חשיבות בשר לילדים

חשיבות בשר לילדים

שילוב בשר בקר בתזונת ילדים – לגדילה והתפתחות תקינות

מיתוסים מוטעים רבים קיימים סביב בשר הבקר, אשר גורמים לרבים מאיתנו להימנע
מאכילתו,ואף למנוע אותו מילדינו. מיתוסים אלה מושרשים בתודעתנו עד כדי כך שרק עובדות משכנעות, מדעיות וחד משמעיות יצליחו לשנות אותם....

כל הורה שואף שילדיו יהיו בריאים, יתפתחו היטב ויצליחו בלימודים. היכולת לחשוב, לזכור
ולפתור בעיות, מיוחסת בעיקר לגורמים תורשתיים או סביבתיים, אלא שבשנים האחרונות
הוכח כי גם תזונה בלתי מאוזנת אצל ילדים ומחסור ברכיבים כמו ברזל, ויטמין B-12 ואבץ,
משפיע באופן משמעותי על חוסן גופם ויכולת הלמידה של הילדים.

בשר אדום הוא המקור התזונתי הטוב ביותר לברזל ואבץ
, החיוניים במיוחד ליכולת הלמידה.
זאת, בנוסף להיותו מקור מעולה לחלבון איכותי ולויטמינים מקבוצה B, כולל B12.

אלו הן אבני הבניין לגדילה ולהתפתחות תקינות!
בטבלה הכמות היומית המומלצת של ברזל, אבץ וויטמין B12 לפי גיל הילדים

מנה אחת של בשר בקר מספקת את כל הכמות היומית המומלצת של ויטמין B12
ושל אבץ!
וכ- 30% עד 40% מהכמות היומית המומלצת של ברזל (תלוי בגיל).

צריכה יומית מומלצת לילדים של B12, ברזל ואבץ:

גיל

כמות יומית מומלצת ויטמין B12 (מק"ג)

כמות יומית מומלצת ברזל (מ"ג)

כמות יומית מומלצת אבץ (מ"ג)

1-3 שנים

0.9

7

3

4-8 שנים

1.2

10

5

9-13 שנים

1.8

8

8


למה ברזל חשוב לילדים במיוחד?

צריכת הבשר בישראל היא מהנמוכות בעולם. כתוצאה מכך, בין השאר, המחסור התזונתי
בברזל בילדים שכיח בישראל. כ- 10% מהתינוקות בישראל עד גיל שנתיים סובלים מאנמיה
הנובעת ממחסור בברזל (פי 3 מילדים בארצות מערביות אחרות). נוסף על כך שיעור דומה של ילדים שאינם אנמיים, אך כמות הברזל בגופם נמוכה מהדרוש.

מחסור בברזל בשנות החיים הראשונות אינו גורם רק לאנמיה (חוסר דם), אלא עלול לפגוע גם בהתפתחות הקוגניטיבית ולהתפתחות מערכת החיסון. ילדים הסובלים ממחסור בברזל הם עייפים יותר, חסרי ריכוז ורגישים יותר לזיהומים ולהידבקות במחלות מאשר ילדים אחרים.
תרד, ירקות, עלים ירוקים, קטניות ודגנים מלאים הם מקורות תזונתיים צמחיים לברזל, אך ספיגתו של מינרל זה מן הצומח נמוכה באופן מאד משמעותי מזו של ברזל הנמצא בבשר.

בשר בקר הוא המקור הטוב ביותר לברזל הן מבחינה כמותית והן מבחינה איכותית.


מהי חשיבותם של האבץ וויטמין B12 בתזונת ילדים?

אבץ הוא מינרל חשוב מאד מבחינה תזונתית, בעיקר בגיל הגדילה.

הוא חיוני להתפתחות מערכת המין, מערכת החיסון, חיוני לגדילה ולהתפתחות יכולות החשיבה.

בשר הבקר מצטיין לא רק בכמות עצומה של אבץ, אלא שגם זמינותו לגוף של האבץ ממקור של בשר בקר גבוהה לאין שיעור מזו של אבץ ממקורות אחרים.
גם לויטמין B12 חשיבות מרכזית בתזונת ילדים.

מחסור בוויטמין זה עלול לגרום לחוסר דם ולבעיות במערכת העצבים, להאט את צמיחתם של

ילדים ולפגום ביכולת הלימודית שלהם.


כיצד להעשיר את תפריט הילדים בבשר בקר?

רוב הילדים אינם אכלני סטייקים...יש דברים שבאים עם הגיל...

את הבשר אפשר להכניס לתפריט הילדים באופן מעט עקיף, וכך ללמד אותם את אהבת הבקר.

ילדים אוהבים קציצות, ספגטי בולונז, וכן תבשילי קדירה המוגשים על גבי אורז או קוסקוס.

נתחים דלי שומן המתאימים לתבשילי קדירה: צלי כתף (5), פילה מדומה (6) וכתף מרכזי4).

  מפת האתר | צור קשר | עמוד הבית | תנאי שימוש  
הקידמה 52 אזור תעשיה צפוני ת.ד. 12665 אשדוד 08-8627000